Leverans och Returer stripe för leverans villkor på dressroom.se

Leveransvillkor:

Normal leveranstid från Dressroom.se är för närvarande 1-5 arbetsdagar, Om någon vara inte finns på lager så meddelar vi kunden direkt vid order tillfället. Det kan under hård belastning ta någon dag extra men vi meddelar alltid kunden om detta. Om någon produkt under hög belastning skulle mot sin förmodan vara slut på lager, så går vi efter tur ordning vart efter ordrar kommer in. Du som kund får då ett email om leveranstid i samband med att din order kommer in. Har du ej mottagit detta mail inom 3 arbetsdagar skall du kontakta vår kundtjänst.

OBS! Fakturan ligger inuti paketet.

Ordrar som beställs som postförskott skickas till ditt närmaste utlämningsställe, därifrån skickas sedan ett sms till det mobilnummer som du angivit i din kund profil hos oss eller en pappers-AVI som du tar med dig när du hämtar ut ditt paket. Övriga order skickas direkt hem till leveransadressen, då de inte är skrymmandepaket, dessa kommer att skickas till postens utlämningsställe. För paket som ej hämtas ut debiteras en avgift för outlöst paket på 239 kr. Det motsvarar de kostnader som det orsakat oss att skicka ut paketet samt mottagit det i retur.

Vi reserverar oss för slutförsäljning samt för lagerhållning hos våra leverantörer, samt för de eventuella prisfel som kan uppstå. Ibland händer det att någon av de varor som du beställt inte finns i lager och blir restnoterad. Detta beror då på att varan då ej finns i lager eller att leveransen är försenad. Det skickas då ett mail till dig inom 1-3 dagar. Kontakta oss om du vill annullera din restnotering eller om du har frågor kring leveranstider etc.

Vid leveranser med ett högt varuvärde sker utlämning alltid via närmaste utlämningsställe oavsett betalningssätt.

 

Avgifter inom Sverige:


Frakt 39:-
Faktureringsavgift 29:- (Klarna)
Postförskottsavgift 59:-

 

Leverans:

Sker vanligtvis med Posten Sverige om inte annat överenskommet.


Scroll To Top